2015. július 4.

egy vaszary-kiállítás margójára






A nő egyetlen rivális a virág - ahol virág van a képen, gondolatban mindig ott van mellette egy nő. Hétköznapi és frivol - nő árnyéka a homokban - kivetítve - a mi árnyékunk is belelóg, ahogy elhaladunk a vetítő előtt - mintha mi is a tengerparton lennénk - Akt tengerparton. Minden korszaka szerethető - képes a folyamatos megújulásra. Halála előtt két órával még meglocsolja a fákat. Monet tavirózsái után "szörnyikék" - Mélytengeri világ. Üveglapon keveri ki a festéket. Itáliai korszak - pár vonal, a festék folyik le a vásznon. Szereti az életet - hatvanéves kora vonásait egy matróznak kölcsönzi. Hamisító lebukik - még nem volt bikini és a Budai Várnak sem volt kupolája. Fehér korszak - fedetlen vászon. Fekete korszak - rétegzett színek, nagy ecsetvonások. Mise előtt Assisiben - piros pappal van meg a kompozíció. Azért tud jól egyszerűt festeni, mert megtanult bonyolultat. Salome tánca - tánc mozdulataiban benne van tettétől való megrémülése. Kezdeti időszak - kompozíció, naturalizmus - kislány hunyorog a napban. Fotózás - mintha lencse lenne a vászon előtt - elmosódnak a körvonalak. Hölgy rózsás kalapban - komplementerek - felesége az egyik kompozíció, a csendélet a másik. Kiskorában tököt lop, hogy megfaragja. Testen átlátszó vászon - nyers hús. Fekvő akt 1930 - macska.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése