2016. június 11.

jogi szeretetszolgálat








Az ügyfél orrsövény ügyben perli tízmillióra a kórházat. Élete az orrsövénye köré összpontosul, kb. száz kiló súlyfeleslegét, hegedűművészi karrierjének derékba törését is erre vezeti vissza. Szakértőt kér kirendelni arra, hogy a nehezített légzés akadályozhatja-e Paganini műveinek magas színvonalú eljátszását, valamint arra is, hogy az őt ért traumák miatt megrendülhetett-e egy életre a bizalma az orvosokban. Teljes mértékben összeférhetetlen, szerinte nincs olyan ügyvéd, aki az ő ügyének az ellátására eléggé alkalmas lenne.
A jogi szeretetszolgálat a kb. fél év alatt kirendelt tizedik ügyvéd után úgy határozott, hogy nem rendel ki többet. Az ügyfél tajtékozva telefonált be, lehordta az összes ügyvédet és a jogi szeretetszolgálat valamennyi tagját mint szakmailag alkalmatlan csürhét. A telefon túlvégén László ült. László bepöccent. Közölte az ügyféllel, hogy ezzel a viselkedéssel csak azt fogja elérni, hogy sem a bíróságon, sem a szolgálatnál nem veszik komolyan: ezért a problémáért tízmilliót kérni egyszerűen nevetséges. És letette a telefont.
László érezte, hogy ennek a beszélgetésnek még folytatása lesz, lélekben már készült, hogy mennie kell rapportra a vezetőséghez. Másnap jött is a levél az ügyféltől. László elkérte, hogy elolvashassa. Az ügyfél - várakozásnak megfelelően - tényleg az előző napi telefonbeszélgetésre reagált. Leírta, hogy a jogi szeretetszolgálat kollégájával folytatott párbeszéd nagyon sok mindenre ráébresztette őt, ami miatt kifejezett hálát érez. Felnyílt a szeme, hogy milyen szánalmas dolog is tízmilliót kérni azért a sérelemért, ami őt érte, ezért már aznap beadványt terjesztett elő a bíróságon, melyben keresetét húszmillió forintra emelte fel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése